onsdag 6 juli 2011

Flyttlasset har gått

Nu har vi till sist kommit igång igen efter flytten, det tog en stund och det var ganska utmattande men nu är det gjort och vi har nya rum att bo i. Flytten tog närmare en dag då vi hjälpte varandra och alla hade inte direkt förberett sig på att flytta. Dessutom hade Sene en hel del extra saker som skulle flyttas. Inte fick vi flyttpizza men vi tog ett par flyttöl på kvällen, eller så...
Stora flyttlass, små dörrar
Ta det lugnt
Med en cykel klarar man allt
Sensei med soptunnor
Coola flyttgänget
Smarta lösningar!
 Det nya stället ska vara nyrenoverat vilket är anledningen till att vi flyttade eftersom det förra stället var ganska slitet. Väldigt välkommet med det och hittills är jag nöjd med det mesta förutom det lilla lilla skrivbordet (een gammal skolbänk (eller 2 för jag snodde en till)) och att jag numera bor en våning ifrån köket vilket blir lite bökigt när man ska laga mat. Inte fantastiska problem och det mesta har andra har blivit bättre. Mitt rum är lite större (ett dubbelrum egentligen) och det känns nytt med toaletter och duschar. Det ligger lite längre bort från centrum och skolan men det gör inte så mycket, kanske en 4 minuter med cykel.






Matsalen
På kvällen hade vi en liten inflyttningsfest som var väldigt trevlig och varade ända fram till 11 när Sensei avbröt det hela med motiveringen att efter 11 får man inte ha fest oavsett vilken dag det är. Vi har grannar som bor precis intill nämligen och han vill inte störa sig med dem. Förståeligt men lite tråkigt så jag och 2 av nepaleserna satt uppe och pratade och vips så var klockan 4 och vi var alla ganska, ehm, fulla.
Söndagen var ganska jobbig och det var mest sova och slappa jag gjorde då.

Jag har ett kylskåp

Veckan hittills har varit varm och jag har lyckats skada både knät och ena handen (den andra från förra gången) och idag fick jag fantastiskt ont i huvet i slutet av lektionen så jag följde inte med på karaoke idag. Det får bli nästa gång igen då jag förhoppningsvis mår lite bättre. Det är intressant vad lite alvedon kan göra mot smärta och jag blir återigen uppmärksammad på varför jag inte gillar att ta för många sådana. Känner ingenting just nu fastän jag borde ha ont! Fantastiskt eller hur...



och en säng,
och 2 får.

2 kommentarer:

  1. små äventyr i vardagen :D
    vilken tur att sensei är ordentlig, när eleverna inte orkar vara det... ;)

    kram

    SvaraRadera
  2. Det är sånt senseis är till för ne?

    SvaraRadera