tisdag 12 juli 2011

En helt ny dag

Ännu en solig morgon efter en kväll med störtregn och åska. Ganska intressant hur växlingarna sker någon gång kring kvällskvisten då dagens hetta avslutas med först en ökande vind och sedan börjar små droppar falla från den hastigt mörknande himlen. Sedan öppnas allt och det vräker ner.
Igår var jag på väg till fotbollen när det började småregna och jag fick öka takten för att inte hamna mitt i det hela. Hann precis in innan himlen öppnade sig och det blev svårt att höra någonting alls förutom regnet mot taket. Som tur var hade det slutat då jag skulle cykla hem igen så jag slapp bli blöt av den anledningen.
Vill även lägga in att om man spelar fotboll när det är varmt och hög luftfuktighet så blir det ännu jobbigare än normalt. Jag hade ganska svårt att andas ordentligt igår då varje andetag var lite som att andas i en ångbastu. Japanerna verkade ganska vana vid det men jag höll på att avlida av syrebrist vid några tillfällen. Det blev inte bättre av att svetten lackade så allt var blött och om någon ramlade blev det halt på golvet och svårt att hålla sig upprätt i detta försvagade tillstånd jag befann mig i. Hårt och orättvist, men ganska roligt.

Idag ska jag och Johnny ut och äta något efter skolan, han hade hittat nån restaurang som var värd att testa trodde han och det ska bli trevligt. Känner att jag behöver hitta på något förutom att plugga och detta kan vara början på det. Det kommer bli en hel del aktiviteter de närmaste veckorna dock så jag är inte orolig. Fredag har vi skolresa, nästa helg en festival med gratis mat och dryck, helgen efter någonting liknande men då ska vi dansa och ha på oss en orange t-shirt. Efter det är det inte långt till sommarlov och jobb vilket jag ser fram emot, själva jobbet är jag inte så orolig för men det kan bli en utmaning för min japanska. Den får testas lite mer praktiskt kan man väl säga.
Nu är det lunchdags och sedan skolan, ciao.

2 kommentarer:

  1. har du fixat dig ett jobb, eller ska du? tror du klarar det hela galant,s å du vet!

    verkar värsta mys på din skola... :D

    KRAAM

    SvaraRadera
  2. Inte börjat jobba ännu utan väntar på arbetstilståndet som borde vara klart denna veckan. Sedan kommer jag börja jobba på sommarlovet och framåt om det blir som jag hoppas. Allt är ganska luddigt :)

    Kram!

    SvaraRadera