onsdag 29 juni 2011

Värme

Vi behöver alla värme, vissa mer andra mindre. Själv känner jag mig ganska överväldigad av värme just nu då det har varit mellan 30 och 35 grader här den senaste veckan och nu blir det inte ens kallt på nätterna. Gick till det nya studenthemmet och tillbaka idag (kanske 15 minuters promenad) och efter det var jag helt dyngsur och var tvungen att ta en dusch. Går jag utanför mitt rum slår värmen emot mig som en vägg och jag vill bara smita tillbaka in till mitt luftkonditionerade rum.
Jag säger inte att det är fel med värme men då vill jag gärna vara på semester och kunna ta ett dopp i en pool och kanske till och med en kall öl eller liknande. Det finns knappt några pooler i Japan dock, eller åtminstone inte här och som jag har tillgång till. Det finns onsen som är varma bad men det känns ärligt talat inte alls så lockande just nu. Har testat det en gång och det var skållhett och det känn verkligen inte som att det skulle ge den minsta lindring från denna något kvävande hetta.
Sedan är juh tanken att jag ska plugga vilket jag känner är aningens svårt när hjärnan smälter och rinner bort innan man hunnit tänka speciellt många tankar. Får ge mig på det ändå och hoppas att någonting fastnar.
Skickar lite varma tankar till er därhemma oxå, man ska juh dela med sig!

1 kommentar:

  1. varit lite varmt här med, faktiskt! druckit lite öl med nina idag, ändå mys. och jag tackar för värmen, den kommer nog till godo, ska visst bli regn i helgen säger de som vet ;)

    SvaraRadera