tisdag 19 juli 2011

Vattenfall

Det glada gänget vid avfärd
Vägen till fallet, vattnet var kallt!
Igår var det havsdagen så vi begav oss in i skogen för att titta på ett vattenfall! En utflykt kort sagt ut i skogen dit nästan ingen människa satt sin fot, eller kanske de gjort det eftersom det gick bussar dit ganska ofta och vi inte direkt var ensamma om att ha samma ide´. Det var trevligt dock att komma bort från Ueda en stund och ha ett litet äventyr på annan ort. Vi gick av vid fel station först och var tvungna att vänta på nästa tåg men det löste sig och vi tog oss fram utan missöden.

Här var det!



Själva vattenfallet var vackert men kanske inte enastående (hade hört att det skulle vara 70 meter brett) men det var helt klart värt det. Jag gillar verkligen skogen och det kuperade landskapen, vi gick en bit på en stig och det var väldigt avslappnande.





Jag hittade inga björnar :(
Hyffsat jobbig trappa
En bit kvar bara
Lummigt värre.
Efteråt åkte vi ner till staden Karuizawa och åt lite och kollade in affärer, kläder kläder och åter kläder. Men ganska små storlekar kan jag tycka.
Vi  återvände i skymningen och då var alla ganska trötta och slitna men lite lagom nöjda med dagen.

Naturligtvis började det ösregna
Övriga nyheter ger att jag ska börja jobba på lördag och sedan jobba varje helg fram till slutet av september plus hela sommarlovet. Dock är det bara från 9-14 så jag kommer fortfarande kunna ha lite ledigt men inte så mycket. Känns både bra och lite sorgligt att börja jobba, jag behöver pengarna men det är skönt att kunna vara lat. Kommer dock att inverka på mina möjligheter att resa någonting men jag tror det löser sig i oktober då jag kommer kunna ha både tid och pengar! (eller hur)
Är inte helt säker på vad jag egentligen ska göra på jobbet men de sade att det skulle vara lätt så jag hoppas på det. Japanerna verkar ha två lägen när de jobbar, skitmycket eller inte alls och man vet aldrig vilket det är man ska göra. Får återkomma med det.
 
さようなら、またね

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar