måndag 11 juli 2011

Åskväder

Idag var det 37 grader och med det den varmaste dagen sedan jag kom hit, kvavt och en ganska tung dag rent klimatmässigt.
Ser ut lite som USA på nåt sätt
Sedan bärjade det blåsa rejält och damm och annat blåste runt omkring när jag var på väg hem från affären. Nu sitter jag på mitt rum och då kommer regnet och åskan, och det är inte små blixtar heller. Såg en som verkade slå ner inte 500 meter bort så det känns att man sitter mitt i smeten så att säga. Det fortsätter att blixtra men nu på andra sidan huset så jag ser inte så bra. Regnet slutar inte heller det och är av den typen då man blir genomblöt om man så bara går utanför dörren. Genomgrå himmel och man ser inte ens berget längre, svårt att tänka sig tidigare då det inte fanns ett enda moln på himmelen. Aningen kraftigare än de flesta åskväder jag har varit med om. Två av de som bor här i korridoren har fastnat i affären och får gott vänta tills det regnar lite mindre eller de tröttnar och får en trevlig och naturlig dusch.
Mörka molnen hopar sig
Nu kan man se bergen
Nu kan man inte se bergen

 På tal om nåt helt annat ska vi på skolresa på fredag! Ska bli skönt att få se nåt annat än bara Ueda. Vi ska åka till Fuji Q Highland som är en nöjespark bredvid Mount Fuji (Japans högsta berg) och där de har flera berg och dalbanor varav den nyaste ska vara den största och brantaste i världen! Kan bli hur kul som helst eller så kommer jag bara att äta sockervadd...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuji-Q_Highland
Kan man läsa lite mer om man är nyfiken, de verkar ha en hel del olika banor man kan testa, undrar om de har nyckelpigan oxå.

Nu börjar det regna ännu mer (om det nu var möjligt) så det ser ut som att jag sitter där jag sitter ett tag. Inte lika varmt nu åtminstone, kan inte vara mer än 30 grader...
Hoppas även Sverige erbjuder samma diversitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar