tisdag 26 juli 2011

Jobb, jobb och jobb

Så nu har jag fått tag på ett jobb. Ett otroligt stimulerande och utvecklande jobb där jag får använda mig av all min kreativitet och utmana mig själv varje dag och där jag växer varje dag. Det är ett jobb som jag passar till som handsken och jag är så fantastiskt glad att jag har fått tag på detta jobb, ända bort till Japan var jag tvungen att åka men nu har jag äntligen funnit det jag ska ängna resten av mitt arbetande liv åt. Och detta jobb är, hotellstädare...

Jag vet inte hur mycket jag behöver gå in på detaljer om det eftersom jag tror att de flesta har en ganska bra uppfattning om vad det innebär (vissa mer än andra). Kan väl bara säga att jag jobbar varje helg fram till slutet på september och hela sommarlovet mellan klockan 9 och halv 3 ungefär och jag får pengar. Jag får även öva lite japanska då de inte pratar engelska så jättebra. Det och att jag får aningens mer betalt i timmen är väl anledningen till att jag inte jobbar på plastfabriken eller lagret som vissa andra jobbar på.

Hotellet ligger vid ett ställe som heter Karuizawa och är väldigt lummigt och fint, ganska svalt är det oxå om man jämför med de flesta andra ställen. Nära till bergen och vattenfallet jag besökte tidigare. Rummen är ganska dyra oxå och de som kommer verkar vara ganska välbergade, 3500-4500kr natten kostar det ungefär men jag tror även att det finns dyrare rum.

Har ingen bild därifrån ännu så ni får nöja er med en blomma.

1 kommentar: