måndag 20 juni 2011

Dåliga dagar, bra dagar

Ibland vill det sig inte riktigt och jag kan känna att saker inte alls går som jag hoppats. Idag var en sådan dag när jag inte fattade vad som sades på lektionen, det var alldeles för varmt i klassrummet och lärarens röst var lite för hög och genomträngande. Jag kände svetten rinna och huvudvärken komma och frågorna verkade hagla åt mitt håll och jag kunde inte besvara en enda. Och varje missat svar gjorde det bara svårare att ens försöka att svara på nästa fråga. Frustration i kombination med prestationsångest och känslan av att vara en idiot och den enda i hela klassen som inte fattar vad i helvete läraren egentligen pratar om. Pina sig igenom det för att sedan vara på ett uruselt humör och bara vilje ta en kall dusch och sova men samtidigt veta att jag måste traggla igenom lektionen efteråt för att inte hamna i samma sits imorgon. Men det ska inte vara lätt har jag hört, och jag visste att dessa dagar skulle komma. Inte för att det gör det lättare just nu men troligen blir det bättre imorgon.


Curry Tonkatsu









Klasskompis med flickvän
Detta i kontrast till en väldigt trevlig söndag med 5 timmars promenad, utforskning av staden och en massa roliga saker att titta på. Öl i en park och en trevlig avslutning med god mat i goda vänners lag.













Ris odlas även i staden, litegrann iaf.

Tempel hittar man överallt, både där man förväntar sig det och där man minst anar det
Japan fortsätter att visa sina kontraster vare sig det gäller mat eller studier, människor eller underhållning. Jag tror det kommer att fortsätta vara så och jag har egentligen inte några problem med det. Jag kan bli förvånad varje dag och samtidigt känna mig ganska hemma i de flesta situationer som jag har upplevt hittills. Undrar vad morgondagen kommer att erbjuda....

1 kommentar:

  1. jag tror det är bra att man har skitdagar även när man är på en trevlig plats, så man inte börjar bygga sig illusioner...men visst kan man behöva en extra kram emellanåt. kram vännen

    SvaraRadera