lördag 25 juni 2011

Ledig lördag

Så blev vi helt plötsligt lediga på en lördag för första gången sedan jag kommit hit. Detta för att vår sensei tydligen var tvungen att åka till Tokyo i nåt ärende (vad vet jag inte) vilket innebar att vi fick studera på egen hand.
Så vad tar man sig till en oplanerad ledighet i Japan?
Det regnade en del på förmiddagen så att göra någon slags utflykt eller promenad kändes inte aktuellt. Så jag bestämde mig för att gå och kolla på  när universitetsstudenterna spelade fotbollsturnering! De skulle spela hela dagen och jag hade blivit tillfrågad om jag inte ville komma och titta på. Sagt och gjort knallade jag dit och har väl hunnit vara där i ungefär 5 minuter innan jag blir tillfrågad om jag inte vill spela lite kanske. Och eftersom jag råkade ha tagit med mig skor och ombyte (helt av en slump jag lovar jag hade inte någon som helst fundering på att det skulle kunna hända jag lovar!) så sa jag ja.



Jag och en kille som talar ganska bra engelska (jag kommer inte ihåg vad han heter just nu bara) sprang iväg till restaurangen där han jobbar och käkade koreansk mat innan vi började dock. Väldigt intressant och varmt var det jag åt men inte fantastiskt smakrikt, han åt kalla nudlar i buljong som tydligen är populärt här i Japan när det är så varmt. Ska testa det så snart jag får chansen.



Sedan blev det fotboll hela dagen vilket var hur kul som helst, enda smolket var väl att jag skadade foten i sista matchen och idag har jag svårt att gå på den. Inte svullen eller så men jag får väl åka rullstol ett tag. Mitt lag var väl inte heller det bästa så vi hamnade på delad 5e plats av 7 lag. Jag kom hem trött och haltande men ganska glad ändå, hann inte plugga (orkade inte) men eftersom jag tillbringat dagen med japaner får det räknas som studier i vardagen tycker jag.



Idag får jag ta tag i studierna lite mer tänkte jag. Delvis på grund av att jag verkligen borde det och delvis på grund av att inte kan ta mig många metrar med min lilla onda fot. Det kanske fanns någon mening med den. Tack för mig och hoppas alla fick en fin midsommar.

2 kommentarer:

  1. vad offrar man inte för en match? typ en fot kanske.... :D

    SvaraRadera
  2. Huvud för öga, hand för tand och fot för match. Så går det gamla ordspråket.

    SvaraRadera